Nashini yu- - Bez Tebe

30. října 2006 v 22:43 | Jiří Kozlovský |  JIRKŮV příležitostný deník
Nashini yu-

kino bez plátna
scénář bez herců
podzim bez listí
obloha beze hvězd
písnička bez hudby
klíč bez zámku
dopis bez adresy
kniha beze stránek
věta beze slov
strom bez kořenů
růže bez květu
oheň bez světla
svíčka bez plamene
tělo bez duše

srdce bez lásky

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Věříte na osud nebo náhodu?

Věřím v OSUD 40% (6)
Věřím v NÁHODU 20% (3)
Věřím v SEBE 20% (3)
Nevěřím NIČEMU 20% (3)

Komentáře

1 Alex Alex | 31. října 2006 v 11:10 | Reagovat

Ten obrázek je vážně pěknej!

2 jimmy jimmy | E-mail | 31. října 2006 v 11:32 | Reagovat

Opet dalsi anketa, do ktere nemuzu hlasovat, protoze jsem nenasel odpoved se kterou bych se byt castecne ztotoznil... K textu se vyjadrit ani nemuzu, ponevadz me po vcerejsku desne boli hlava a nejsem schopnej to precist, natoz z toho neco vysledovat... No ted jsem si to precetl znovu a kupodivu to nebylo tak slozite na pochopeni jak jsem zprvu cekal, neco na tom bude, jen si nejsem jistej co se za tu lasku pocita a co ne. To jsem asi blbe formuloval, ale to je fuk. Kazdopadne na osud neverim, protoze ti vzhledem k hodinam filozofie muzu rict ze vira v osud potazmo v nejakeho kosmickeho inzenyra, ktery to tu cele ridi je cisty kreacionizmus a nas uci uvazovat pouze v ramci evolucniho paradigma, takze sorry... Urcite bys mi rekl, ze to ale nelze vyvratit ze to neni pravda, ano to nejde. Jenze NELZE dokazat neexistenci neceho, muzes dokazat pouze a jen existenci nejakeho jevu, nikdy ne naopak. To znamena ze kdybych treba ted rekl, ze Jested postavili trpaslici tak ze ho s lopatickama a kyblickama celej nanosili, tak mi taky nedokazes ze to neni pravda, ale je to cisty kreacionizmus a ten je potreba se naucit odlisit. Nemuzes dokazat ze to neni pravda, kdyz bych tvrdil to s tim jestedem, tak aby to mohlo byt prijato za pravdu, musel bych dokazat ze tomu tak je. A ja to dokazat nemuzu cili to neni pravda. Jednoduchy a jasny. Pravdepodobnost toho ze existuje neco jako osud je zhruba stejna jako ty trpaslici. Je to tak strasna blbost ze ani nevim jak tomu muzes verit. Vzdyt delas denne tisice a tisice rozhodnuti, kazdy z nich muzes udelat jinak, to si vazne myslis ze je to vsechno predem rozhodnuty, ze se nemuzu rozhodnout jinak? Muzu, muzu se rozhodnout jakkoli chci a nikdo to predem nevi, dokud ta myslenka neprojede mym mozkem a ja se rozhodnu. No ten dalsi bod ankety- verim v nahodu, s tim bych se neztotoznil, protoze takhle bych to nikdy neformuloval a vetsina veci neni nahoda, ale cista kauzalita nic vic. To znas urcite z matrixu... Proste pricina a dusledek. Kdyz jsem se vcera ozral dneska me boli hlava, to neni nahoda. Kdyz bych dnes jel do skoly, dozvedel bych se spoustu veci, ale protoze tam nepojedu tak se nedozvim nic, kdyz tu skolu budu permanentne flakat tak ji neudelam a neni za tim zadna nahoda. Takze s vetou verim v nahodu taky nesouhlasim. Dalsi teze - verim v sebe, s tou jsem nesouhlasil asi nikdy. Bylo by to urcite krasny, ale tolik sebeduvery jsem nikdy nemel... No a neverim nicemu, s tim bych se mozna nekdy i ztotoznil a to ve chvilich nejvetsi depky, jinak nikdy. Takze asi tak, placam tu nesmysly, ale to je jenom proto, ze se mi nechce do skoly...

3 Jiří Kozlovský Jiří Kozlovský | E-mail | 31. října 2006 v 15:37 | Reagovat

Jimmy: Já nic dokazovat nechci. Já se jen ptal čemu věříš. Jasně že se rozhodneš jak chceš. To jakým způsobem myšlenak tvým mozkem projede ale náhodný není. Jde po nervových drahách a ty sou nějak poslkádaný!! No a jaká odpověď ti tam chybí? Jinak doufám, že si aspoň užíváš flákárny doma a nebude ti chybět ten jeden den.

4 jimmy jimmy | E-mail | 31. října 2006 v 18:57 | Reagovat

Jiri: Ne to snad nemuzes myslet vazne, ze jsi ted fatalista. Vzdyt je to tak smesna predstava ze je to vsechno predurceny, cas plyne porad dal, a proc by nekdo dopredu programoval system, kterej funguje sam bez vnejsiho zasahu zcela somostatne a zivotaschopne. Neni k tomu duvod. Jedine co tu skutecne je jsou prirodni zakonitosti to je to cim se vsechno ridi, mohl by si se ptat kde se vzali a to ti nepovim, protoze to vazne netusim, byli tu odjakziva, vznikly nekdy pred zacatkem casu, nebo je neco stvorilo, nevim. Ale proste tu jsou. Mozna a pouze mozna jen o tech prirodnich zakonech bych mohl verit ze nevznikly nahodou, ale rozhodne neverim v to, ze by bylo uz predem urceny jestli zejtra do ty skoly pujdu nebo ne, ze by bylo predem urceny jestli tu skolu udelam nebo ne, ze by bylo predem rozhodnuty a v kolika letech natahnu backory, ne proste o tom si rozhoduju sam, plus vliv okoli, ta nahoda mozna ani neni. Kdyz me na ulici prejede auto tak to vlastne ani neni nahoda, je to proto, ze si ten kdo ridil nedal pozor.. Vlastne kdyz tak o tom uvazuju tak ani hod kostkou neni v pravem slova smyslu nahoda, zalezi jen na tom jak to hodis... Nahoda je vlastne jen ciste teoreticky matematicky termin, podle me neexistuje nahoda ani osud.

5 jimmy jimmy | E-mail | 31. října 2006 v 18:59 | Reagovat

Kruci ted jsem se do toho tak zamotal, ze by to skoro nekdo mohl pochopit tak, ze jsem ti vlastne defakto dal zapravdu, ale je to rozdil. Vlastne i kdyz kruci dostal jsem se do logickyho paradoxu, tys me uplne znicil ted o tom budu muset jeste celej vecer premejslet...

6 jimmy jimmy | E-mail | 31. října 2006 v 19:23 | Reagovat

Sakra me z toho asi vazne praskne hlava, mozna mozna ze mas vazne pravdu, kdyz se na to divam z jineho hlediska, neni to predem rozhodnuty, ale nemuze to dopadnout jinak, takze je to osud nebo ne?

7 jimmy jimmy | E-mail | 31. října 2006 v 19:45 | Reagovat

Kruci mas pravdu, je to vazne tak, nic se nemohlo stat jinak, nez se stalo. Dospel jsem k tomu v podstate dukazem sporem. Jedinej moznej zpusob jak lze vysvetlit, respektive ne, jedina cesta jak slo dokazat ze muzes zmenit co udelas, ze se proste muzes rozhodnout jinak je ta, ze bych priznal nezavislost duse na hmote. Jinak skutecne neexistuje druha moznost. Pokud je duse vazana jen a pouze na hmotu, existence duse je zcela zavisla na hmote, bez ni duse zanika, coz je model sveta kteremu verim, pak neni mozne jine vysvetleni nezli to ze nic se nemohlo stat jinak nezli se stalo.Je to naprosto sokujici tvrzeni, pri kterem kdyz jsem k nemu dosel, se mi zase udelalo neskutecne blbe... Rekl jsem ze vse je pricina a dusledek a neexistuje nic co by presahovalo tento scenar - to je definice ze ktere vychazim, nemusi to byt pravda, to je vec, ktere ja osobne verim, takze proste predpoklad dalo by se rict. V tom pripade uz od elementarniho jevu, rekneme napriklad prvni srazku dvou atomu nic neni nahoda srazi se a odrazi se podle prirodnich zakonu a tak stale dal a dal. Vznikaji nove prvky, hmota se siri po vesmiru(velice zjednoduseno a zkresleno, samozrejme, jen pro vysvetleni toho co chci rict). Neni nahoda ze jednou z tehto srazek, nebo cimkoli jinym, coz ma ale ciste prirodni zakonitosti(tim nerikam ze tyto prirodni zakonitosti uz lidstvo zna, ale proste existuji), vznikne neco co by se dalo nazvat jako prvni ziva hmota. Je ziva, ale to nic vic, nez opet pouze atomy, jen vhodne usporadane..  Tak to jde stale dal a dal a je to slozitejsi a slozitejsi, to je evolucni paradigma, samo se to vse vyviji. Jenze pak musime pripustit, ze organizmus skutecne nemuze sam o sobe nic, protoze vesktere jeho myslenky jsou vlastne jen elektricke impluzy vazane na hmotu, a vznikly nejinak nez od sve prapriciny. Neco je muselo nutne vyvolat, vyvolalo je neco co zase predtim neco vyvolalo, az jsme zase zpatky u tech prvnich dvou pomyslnych atomu. Takze jestli si aspon trosku pochpil co tim chci rict, tak je na biledni, ze se jakoby nemuzu rozhodnout jestli zitra pujdu do skoly nebo ne. Neni to rozhodnuto predem, ale nemuze se to stat jinak, protoze me to proste jinak nenapadne, nemuze me nic napadnout jinak, protoze k tomu proste vyvoj nesel. Vyvoj celeho vesmiru proste sel k tomu, ze jsem v vcera vozral a pak nesel do skoly. Je to vazne neskutecna predstava, ale dle meho mineni zcela pravdiva, najdete mi v tom chybu budu jen rad, jestli nemam pravdu. Ale me bohuzel vazne prijde, ze pokud verim v evolucni paradigma, pak neni jine vychodiska nez ze reknu, ze nic se nemuze stat jinak, nezli se stalo, respektive stane. Neni o tom ale rozhodnuto dopredu, s tim nesouhlasim. Neni to dano dopredu, nikdo to nezorganizoval, ani o tom nikdo nerozhodl, jen se proste nic nemuze jinak nez se stane. Takze je to osud nebo ne? Priznam se ze nevim, ja chapu slovo osud jako slovo, ze neco uz je predem rozhodnuto a to neni, ale zaroven se to nemuze stat jinak, takze existuje osud? Moje odpoved je ze zalezi pouze na tom jak si vy sami slovo osud definujete. Nejzvlastnejsi na tom je ze se nemohlo stat jinak nezli ze me ted tahle myslenka napadla. Mohu se tedy vlastne vubec nekdy rozhodnout? Tezka otazka, rozhodnu se zcela jiste jen se nemuzu rozhodnout jinak nezli to pak doopravdy udelam. Muzu se vlastne zmenit? Urcite ano, ale nemuzu se zmenit jinak nez to udelam, nez k tomu dojde predchozi vyvoj. No nevim jestli tohle nekdo pochopi ale ja uz mam jasno...

8 Dudik Dudik | 31. října 2006 v 20:40 | Reagovat

Kurna Jimme ty si ale debil :-), ja ti chtel zacit argumentovat, ale nez jsem to stihnul tak si to udelal ty sam a ted uz k tomu nemam co dodat.

Ja se nad myslenkou evoluniho pradigmatu (je to vysklonovany spravne?) vzdycky ztotoznoval. Jako sachista mi prijde tato teorie naprosto logicka a cista. A jako sachista ji taky jako jeden z mala rozumim..

Zvlastni nahodou (vlastne to nebyla nahoda :-) jsme se dneska touhle otazkou na filozofii zabejvali a malinko me to cvicici rozmluvil. Teorie chaosu a tak. Ale stejnak se s ev. prad. stotoznuji tak na 88% procent.

Jo ale v ankete jsem vyplnil ze verim v sebe..

9 jimmy jimmy | E-mail | 31. října 2006 v 20:51 | Reagovat

Dudik, vazne diky, vim ze ty jsi ten clovek co vazne pochopil co chci rict. Jsem rad ze tou teorii nekdo prosel, ze tam nejsou nejake zasadni diry... JInak s tou odpovedi v ankete si me neprekvapil ani trochu...

10 Jiří Kozlovský Jiří Kozlovský | E-mail | 31. října 2006 v 21:53 | Reagovat

Dudiku - dej mi e-mail at ti mužu napsat, na mobilu namám ani halíř.

11 jimmy jimmy | E-mail | 31. října 2006 v 22:23 | Reagovat

No kdyz to reknu hodne vulgarne tak je to az skoro neuveritelny ze to cely vzniklo a spelo k tomu okamziku, ze jsem se ted podrbal na prdeli. Neskutecna ironie... :-D

12 Alex Alex | 1. listopadu 2006 v 10:44 | Reagovat

Teda to jsou ale kotle tady. Kupodivu jsem ten tvůj výkvas ale přečetl a myslím že taky i pochopil :-) Ale stejně jsem nehlasoval, protože taky nevím, co bych odpověděl na anketu. Pochopil jsem cos psal, ale nemůžu se přiklonit k jedný nebo jiný teorii, protože prostě připouštím jak to "evoluční paradigma", tak cokoliv jinýho. Jediný co můžu říct je, že se mi to evoluční paradigma zdá nejpravděpodobnější a skoro nejjednodušší. Zároveň si ale myslím, že duše existuje nezávisle na hmotě, ale to nemusí odporovat evolučnímu paradigmatu... Třeba je duše jenom jinou formou hmoty, o který nic nevíme, ale která taky podléhá paradigmatu.

13 Alex Alex | 1. listopadu 2006 v 10:51 | Reagovat

Ale Kubo, nechlastej tolik! :-) I když, ono to stejně jinak dopadnout nemohlo než žes zase začal. To mi bylo jasný i bez podrobný znalosti miliard přírodních i nepřírodních zákonů...

14 Alex Alex | 1. listopadu 2006 v 10:52 | Reagovat

Jo ještě k tý anketě, jediný co bych někdy fakt zvolil, je poslední možnost, ale momentálně se s ní taky neztotožňuju.

15 Dudik Dudik | 1. listopadu 2006 v 11:32 | Reagovat

Jirka : tonda@dudovi.cz, fakt to neni moc tezky na zapamatovani :-)

16 Jiří Kozlovský Jiří Kozlovský | E-mail | 1. listopadu 2006 v 18:18 | Reagovat

Alex: tos vážně napsal ty? To v 10:44. Lepší se to s tebou!

17 Jiří Kozlovský Jiří Kozlovský | E-mail | 1. listopadu 2006 v 18:19 | Reagovat

Dudys - díky něco ti pisnu někdy ;)

18 jimmy jimmy | E-mail | 1. listopadu 2006 v 19:31 | Reagovat

Jiří Kozlovský: Taky cumim... :-D

19 Alex Alex | 2. listopadu 2006 v 11:25 | Reagovat

JK, jimmy: Aspoň vidíte že mě podceňujete.

20 Alex Alex | 2. listopadu 2006 v 11:27 | Reagovat

Já náhodou o takovejchhle věceh přemejšlím už odmalička, v době kdy vy jste ulítávali na pokémonech :-)

21 Dudik Dudik | 2. listopadu 2006 v 16:09 | Reagovat

na pokemonech ulitavam do ted..

22 jimmy jimmy | E-mail | 2. listopadu 2006 v 17:32 | Reagovat

Alex: Vis co, pokemony si do huby neber. Nebo te vymenim! :-D

23 Alex Alex | 3. listopadu 2006 v 11:33 | Reagovat

Buééééh!!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama